Itinerari

La cursa comença a la Font de Caps, lloc emblemàtic i de reunió per la gent de Talarn.

Sortirem en direcció a la Acadèmia, tot agafant la carretera i abans d’acabar la pujada ( aprox. 300m) ens desviarem cap el camí de Santa Engracia. Seguirem el camí tot planejant fins l’antic abocador de Talarn( ara clausurat) i llavors farem una baixada que ens portarà fins al Pont de Seròs( 565m d’alt.) , on podrem creuar el Barranc de Gurp ( en aquest punt barranc de Seròs).

Una vegada creuem el pont seguirem per un corriol, que travessa la costa solana, els serosos i la costa de la Llosa i que es va enfilant cap a Santa Engracia. En aquest tram final podem apreciar l’enllosat de terra que data de l’època Romana i unes impressionants alzines.

Tot seguint aquest corriol i abans d’arribar al poble de Santa Engracia, ens trobem el primer avituallament ( sòlid i líquid) a 943m d’alt. Des d’aquest punt agafem el camí vell de Gurb que anirà planejant fins arribar a una baixada, on haurem d’extremar les precaucions ja que es de terra i pedres( no compactades). Al final d’aquesta baixa ens trobarem, un altra vegada, amb el barranc de Gurp( en aquest punt Barranc dels Lleons) que el creuarem per un pas molt atractiu, entres grans pedres i unes fantàstiques “tolles” on ens podrem refrescar( 749m d’alt.). Sense deixar el camí començarem a pujar, entre roures mil·lenaris, fins arribar al poble de Gurp ( 900m d’alt.).

Aquí trobarem un control de pas i segón avituallament, que ens serveix per a fer un tall horari i la gent de la caminada que ho desitgi podrà baixar amb vehicle ( de l’organització) fins a Talarn. Els Caminadors que vulguin arribar a Talarn caminant agafaran la carretera fins arribar al poble de Talarn. Fins aquest punt em recorregut aproximadament uns 9km.

Desprès creuarem tot el poble de Gurp i ens enfilarem cap a les Baumes de Gurp. Seguirem el camí que ens portarà atravès del barranc dels carants fins a les roques dl codó .Seguirem la pista forestal per la qual creuarem la serra de Gurp fins a la collada de Castellet.

Des de allí seguirem la pista forestal direcció a Santa Engracia. No farem sempre pista, sinó que aprofitarem un corriol que hi ha a mitja baixada, per fer-ho més interessant. Una vegada arribem a Santa Engracia seguirem pel camí direcció a Talarn.

Allí trobarem un petit avituallament per poder reposar i relaxar les cames, ja que encara ens queda la baixada per on em pujat. S’ha de parar especial compte amb la baixada, ja que es molt tècnica i anirem fatigats. Una vegada arribem a l’antic abocador de Talarn, ara clausurat Des de allí, anirem planejant, passant per sota la roca del corb, fins a trobar l’antic camí de Seròs.

Passarem pel mig d’un rierol i encararem l’última pujada fins al camí de la serra. Nomès ens quedaran 500m per arribar a la línea de meta. Al finalitzar la cursa haurem fet aprox. 25’5km i un ascens acumulat de 1550m.

I ara toca sopar i així recuperar forces.