1ª Cuca de llum 2011

ITINERARI

La  cursa  comença  a  la  Font  de  Caps,  lloc  emblemàtic  i  de  reunió  per  la  gent  de Talarn.

Sortirem  en  direcció  a  la  Acadèmia,  tot  agafant  la  carretera  i  abans  d’acabar  la  pujada ( aprox. 300m)  ens  desviarem  cap  el  camí  de  Santa  Engracia.

Seguirem  el  camí tot  planejant   fins  l’antic  abocador  de  Talarn( ara clausurat)  i  llavors  farem  una  baixada,  per  sender, que  ens  portarà  fins  al  Pont  de  Seròs( 565m d’alt.) ,  on  podrem  creuar  el  Barranc  de Gurp ( en  aquest  punt  barranc  de  Seròs) .

Una  vegada  creuem  el  pont   seguirem  per  un corriol, que  travessa  la  costa  solana,  els serosos  i  la  costa  de  la  Llosa  i  que  es  va  enfilant  cap  a  Santa  Engracia.

En  aquest  tram  final  podem  apreciar  l’enllosat  de  terra  que  data  de  l’època  Romana  i  unes  impressionants  alzines.  Tot  seguint   aquest  corriol  i  abans  d’arribar  al  poble de  Santa  Engracia,  ens  trobem  el  primer  avituallament ( sòlid  i  líquid)  a  943m  d’alt.

Des  d’aquest  punt  agafem  el  camí  vell  de  Gurb  que  anirà  planejant   fins  arribar  a  una  baixada,  on  haurem  d’extremar   les  precaucions  ja  que  es  de  terra  i  pedres(  no  compactades).

Al  final  d’aquesta  baixada  ens  trobarem,  un altra  vegada,  amb  el  barranc  de  Gurp(  en  aquest  punt  Barranc  dels  Lleons)  que  el  creuarem  per  un  pas  molt  atractiu,  entre  grans  pedres  i  unes  fantàstiques  “tolles”  on  ens  podrem  refrescar( 749m d’alt.).

Sense  deixar  el  camí  començarem  a  pujar,  entre  roures mil·lenaris,  fins  arribar  al  poble  de  Gurp ( 900m d’alt.).  Aquí   trobarem  un  control  de  pas que  ens  serveix  per  a  fer  un  tall  horari  i  la  gent  que  ho  desitgi  podrà  baixar  amb  vehicle ( de  l’organització)  fins  a  Talarn.  Fins  aquest  punt  em  recorregut  aproximadament uns  9km i  550m  de  desnivell  acumulat.

Desprès  creuarem  tot  el  poble  de  Gurp  i  sense  deixar  la  carretera( aprox. 1 km) arribarem  fins  al  encreuament  de  la  pista  de  Sant  Adrià (950m  d’alt.)  on  hi  haurà  el segon  avituallament ( sòlid i líquid).  Seguirem  per  la  pista  de  Sant  Adrià  i  a  uns  500m deixarem  la  pista  i  passarem  pel  costat  d’una  plantació  de  vinyes ( Finca  de  la  família  Torres).

Al  final  del  camp  agafarem  un  corriol  que  ens  pujarà  fins  a  una  carena  d’on  anirem   baixant   tot  deixant  l’ Acadèmia  al  costat  esquerra.  Abans  de  tornar  a  sortir  al camí  tornarem  a  tenir  una  baixada  on  haurem  de  tornar  a  extremar  les  precaucions.  Passat  aquest  punt  sortirem  en  un  camí,  el  qual  seguirem   i  al  final  baixarem  per  una  riba  que  ens  enllaçarà  a  un altre  camí.

Anirem  seguint-lo  fins  que  arribem  a  la  llau d’Irlassos(579m d’alt.).  D’aquí  pujarem  el  camí  que  ens  durà  fins  al  Serrat  de  Sant Sebastià (660m d’alt.) on  hi  haurà  l’últim  avituallament  líquid.  Baixarem  per  un  pas  que  ens  durà  a  la  llau  de  les  Llagunes  i  d’aquí  seguirem  per  el  camí  de  les  Llagunes  que  ens  portarà  fins  l’extrem  sud  del  poble de  Talarn.

Creuarem  el  poble  tot  pujant  pels  seus  carrers  empinats  fins  arribar  a  la  Font  de  Caps.  Al  finalitzar  la  cursa  haurem  fet  18,56km  i  un  ascens  acumulat  de  817m.

I  ara  toca  sopar  i  així   recuperar  forces.